Poznaj Polskę szlakiem Jana Pawła II !!!

Posted by on cze 19, 2022

Na przełomie maja i czerwca uczniowie wzięli udział w wycieczce autokarowej podróżując śladami swojego patrona w ramach przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pn. Poznaj Polskę.  Na początku zwiedziliśmy Skansen Etnograficzny Muzeum Wsi Kieleckiej w Tokarni koło Kielc – uczniowie mieli możliwość zapoznać się z różnorodnością zabudowy wiejskiej regionu świętokrzyskiego. 131 metrów pod ziemią odwiedziliśmy Kopalnię Soli w Wieliczce, przemierzając trasę turystyczną oraz odwiedzając tężnię solankową mieszczącą się na powierzchni – na terenie kompleksu kopalnianego. Udaliśmy się też do Wadowic do Muzeum Domu Rodzinnego Jana Pawła II, podziwiając wystawę multimedialną oraz zwiedzając kościół, w którym był ochrzczony. Nie obyło się bez tradycyjnych wadowickich kremówek – jedzonych tam gdzie Karol Wojtyła ze swoimi kolegami. Uczniowie wzięli tez udział w warsztatach „W 80 minut dookoła świata z Janem Pawłem II” – poznając sylwetki różnych podróżników oraz tworząc orkiestrę złożoną z instrumentów perkusyjnych z całego świata. Na zakończenie warsztatów każdy wykonał samodzielnie pamiątkowy magnes.  Zwiedziliśmy historyczny zespół miasta Krakowa z Sukiennicami, Katedrą Mariacką i zabytkowymi kamienicami. W ramach zwiedzania Zamku Królewskiego na Wawelu pokonaliśmy trasę zewnętrzną „Otwórz oczy na Wawel” oraz wewnętrzną trasę archeologiczną „Wawel Zaginiony”. Na bulwarach nadwiślańskich złożyliśmy wizytę smokowi wawelskiemu ziejącemu ogniem. W opactwie Benedyktynów w Tyńcu zwiedziliśmy Muzeum – wystawę archeologiczną oraz ilustrującą historię tutejszej katedry. Następnie mogliśmy poznać najważniejsze fakty o Benedyktynach, pospacerować zabytkowymi krużgankami, zapoznać się z rozkładem dnia każdego mnicha. W drodze powrotnej zajechaliśmy jeszcze na Jasną Górę, również tam poszukując śladów obecności patrona naszej szkoły Jana Pawła II. Pomodliliśmy się w kaplicy cudownego obrazu Matki Bożej Częstochowskiej zawierzając nas i całą naszą szkolną społeczność jej opiece. Bardzo serdecznie dziękujemy Ministerstwu za przyznanie dotacji oraz Stowarzyszeniu Przyjaciół Zespołu Szkół Specjalnych „Wśród Nas” za pokrycie części kosztów. Mamy nadzieję, że już wkrótce ruszymy w kolejną podróż.